woensdag 20 maart 2013

DIY oorbellenstaander

Al weken ben ik aan het denken aan nieuwe staanders voor mijn oorbellen (niet constant hoor, ik doe ook nog andere dingen in tussentijd) De oude waren aan vervanging toe. Gisteren keek ik uit het raam naar mijn mistroostige tuin die allesbehalve lenteklaar is (net als het weer). En toen plots: een idee: waarom tuin opruimen niet combineren met nieuwe oorbelstaanders?! et voila! Dan krijg je dit:




De tuin ligt nog vol met kleine takjes van de berken die er staan, dus waarom deze niet vakkundig verwijderen en er iets anders van maken?!  

Ik wil jullie deze niet onthouden, dus hier de werkbeschrijving: 

1
zoek takjes met veel knoppen en splitsingen (dat heet vast anders...) aan en knip ze af op de gewenste lengte.

2
maak aan de onderkant van het takje een touwtje vast

3
zet een droogrekje klaar met krantenpapier onder tegen het druppen

4
dompel de takjes onder in een dikke laag verf (ik gebruikte gewoon een pot witte waterdragende lak)

5
hang de takjes aan het droogrek om te drogen en uit te druppen

6
als de takjes helemaal droog zijn neem je een blok witte klei. Ik gebruikte deze:



7
snij met een scherp mes vierkantjes uit de blok en prik het takje erin

8
Als je van het perfectionistische genre bent kan je ze als ze droog zijn ook nog opschuren

9
hang je rekje(s) nu vol met oorbellen en liefst nog van Lilli vanilli ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten